Thursday, February 2, 2012

appointment with a dentist : part 1

sebagai bakal pengantin (ecece..)...mesti wajib (konon2 la) nak pergi dentist untuk scalling gigi kan?konon buang segala daki kat gigi..biar senyuman makin menawan..POYO!

saya bermasalah jumpa dentist sejak kecik lagi sampai zaman sekolah..sampai lah sekarang ni..takut dengan keadaan bilik yang putih suci..takut dengan alat2 yang digunakan...(macam nak buat pembedahan bila tengok alat2 depa)..last pergi 2 tahun lepas ..itupun tampal gigi susu ni..

GIGI SUSU?????

ye..saya masih ada gigi susu ok!..ada satu ni hidup lagi..tapi rasanya dah nak mati dah.sebab dia dah berlubang dan bergoyang..pergi KK UiTM..dentist tak bagi buang...sebab nanti saya rongakkkkk....(gigi susu saya terletak ditepi gigi arnab ni..kang kalau kena buang memang saya malu nak senyum lebar2)

tapi bila ke klinik UiTM yang under fakulti pergigian..sangat2lah cuak sebab kena X-ray bagai....then dentist just screening dulu...after that student pergigian yang akan buat dan dipantau oleh doktor...dipantau ok....!!napelah aku buat kat sini gatal..(sebab FREE ok....)

kalau boleh nak whitening pun ok jugakk...may be esok or minggu depan baru turn aku kot..tak pelah...asalkan dapat gigi putih...
(ni gigi kuning nak senyum masa sanding pun malu...haha..mana ada orang gigi putih sangat2..sume kuning..sila check gigi skang!)

owhhh..actually memang cuak kalau dapat call dari dentist ni..waiting..waitingg...

p/s : still hunting a rent house...ala..pondok kecil pun tak pela...hehehhehe

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates