Friday, July 15, 2011

picture is worth a thousand words!

tajuk utama : entry basi dalam draft!

alhamdulillah sekali lagi..majlis sangat berjalan lancar..
sume orang dok tanya kehidupan selepas bertunang?apa perasaan bertunang?
haishhh...tak tau nak jawab cmane..sama je macam saat bercinta dulu..hahahaha....tapi yang pastinya encik tunang saya..(waaahhhh...dah encik tunang sekarang kannn..)..sangatlah berjauhan..kamikan CTT.[cinta tanpa teknologi]..so xde pe yang nk di'feel'kan...boleh?

beberapa kawan saya berkata bertunang adalah proses kita berada diawang2an?yeke?aku tak dapat rasa pun..barangkali sibuk dengan tugas harian [terima kasih Allah untuk rezeki yang kamu beri!]...nk tido pun tak sempat nak berangan2..kalau dah ngantok..sorong je bantal terusje nyenyak!

bagi saya, bertunang adalah proses di mana 1 kaki dah melangkah dah bersedia ke peringkat seterusnya..sebelah kaki lagi dok diam2 kat belakang..tunggu bulan 2 atau 3 tahun depan ye..hahaha..mean ianya hanya perjanjian lelaki dan perempuan untuk menjadi suami isteri kelak..menandakan perempuan yg diminang itu akan menjadi milik lelaki! sewaktu tempoh tersebut, ianya menjadi haram jika mana2 lelaki lain masuk meminang perempuan tersebut..faham tak??ianya juga bukan tanda kau boleh berpeleseran sampai tengah malam..dan keluar naik motor ke sana sini..bertunang juga bukan separuh berkahwin ye kawan-kawan!..yang ni masing2 boleh faham kot...

bila hubungan jarak jauh ni..(alhamdulillah dikurniakan kehidupan ini..kalautakmestiakuberpeleseranjugak!)..ramai juga kata2 sinis yang kesian dengan kehidupan aku dengan encik tunang...[ala...tunang je pun..kalau dah kawin kau nak kesian xpe jugak!..]

ada jugak yang bako line jika dia ditempat aku surely macam tensen..kelakar je aku dengar!...xde hal la sume tu...bisa diatur saja..insyaAllah ini ada hikmahNya..Allah dah beri yang terbaik untuk saya..Alhamdulillah!

anyway..aku tak de niat nk cite panjang lebar2 ni..just nk share pic2 masa aku tunang..tetiba dah membebel tak tentu pasal pulak!

*all pics edited by myself!*


bersama orang-orang kuat sepanjang majlis!
terima kasih uols!


my future-family-in-law! insyaAllah



terima kasih!


abah tah kemana masa ni..dia memang tak suka amik gambar..
anyway..terima kasih ahli keluarga!


saat2 yang sangat mendebarkan!dag dig dug!..berpeluh2 ok...






zeyrah terkedu tengok bulu mata palsu akak ke?hehehehe


candid kamera!..
sangat suka pic ini..sume ceria..cuma yang tak bestnya ira & puang tak berapa nak ada dalam pic ni..


tak perlu ditanya kenapa dia sudah gelap!

nota kaki: semoga ikatan pertunangan ini diberkati olehNya..semoga kekal ke jinjang pelamin & ke akkir hayat kami..insyaAllah...

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates