Friday, July 15, 2011

e-day's JOURNEY

Assalamualaikum semua...semoga sihat2 aje..

saya nak ceritakan sedikit berkaitan rentetan peristiwa hari pertunangan saya..ianya berlaku dengan sangat drastik..saya ulang..DRASTIK!...semuanya nampak kelam kabut even ianya hanyalah majlis tunang..[bukan majlis kawin pun] tapi saya mahukan ianya lancar...*semua org pun mahukan yang baik2 aje kan?*...


tying the knot half! i'm already booked by him!
anyway...i'm semi-official yours, encik fadhlul wafi!

13 April 2011 
dpt berita dari sang chenta yang mengatakan dia sudah dapat tawaran menjadi pegawai bomba..bermaksud dia akan dikuarantin untuk training selama 6 bulan++  di terengganu..dan bermakna janganharapkamunakkeluardatingselalu..ok.....OMG!sangat tak kusangka...saya takut..saya FOBIA!saya TRAUMA!banyak cerita di sebaliknya..kisah dulu yang tak perlu di ingat lagi!tak apelah...demi cita-cita dia..
*Tuhan je yang tahu perasaan aku ketika itu*

it's sound macam aku tak bole terima kan?tp nak buat cmane..itu kehendak dia..katanya keje je engineer yang kononnya gah di mata masyarakat tapi tak ada masa ke masjid! tak ada masa dengar ceramah agama!tak ada masa nak mengaji Quran..bila balik lewat malam impiannya hanya katil!..alhamdulillah...

14 April 2011 
atas permintaan sang chenta, dia mahu tunang!wat? sebulan lebih je untuk segala preparation..lagi la sangat terkejut *tapi excited*..!!!but ianya hanya planning dia...belum bincang dengan dua-dua pihak keluarga...

Oh my dear...bertunang maksudnya separuh miliknya..tp bukan separuh nikah ye kawan-kawan..perasaan terharu bercampur baur dengan takut dan lemah longlai sebab dia tinggalkan aku buat sementara waktu!perasaan fobia masih ada..sebab tu la...syuh3..fobia..!!please go away!!!

15 April 2011 
keluarga setuju dan merestui!..cuma ianya kelam kabut sebab masa dah suntuk dan segalanya bergantung kepada family sang chenta kerana dalam tempoh untuk ke hari pertunangan, sang chenta kena kuarantin dalam training di terengganu...keluar 3 hari  pada 19,20 dan 21hb mei ini untuk hari konvokesyen nya!dan ambil kesempatan untuk hari pertunangan kami!

maafkan ayg sebab tak dapat menghadirkan diri masa hari konvo b...kat rumah ni sementara menunggu kehadiran b sekeluarga tadi banyak tak settle lagi..tapi insyaAllah masa b konvo bomba nanti ayg datang ok..

16 April 2011 
2 orang boss sang chenta tak bagi resign!katanya dia permata syarikat yang mempunyai potensi yang besar!tapi dah dia nak jugak jadi bomba!ok...aku redha..untuk kepuasan dia...demi cita-cita nya untuk membantu masyarakat..
*murni sungguh macam minyak masak cap seri murni*

18 April 2011 
boss 1 lagi kat tempat sang chenta bekerja tak bagi resign!OMG!...lepaskan jelah budak tu..dah nak sangat kejar cita-cita...
sempat pulak sang chenta SMS aku selepas dipujuk bossnya...'OH BOMBA ku.....' hahahahaha...

19 April 2011 
pilih cincin..nak simple je..nak satu diamond je..bila sampai kat kedai emas, ha kau! berdiamond2 aku pilih!lainkali b belikan ajela...barulah suprise kan?..tapi jari ku yang saiz 10 ni sangatlah limited design dia..kalau nak re-design atau tempah lain..ianya bukan sebarangan nk pilih2 design..sangatlah limited..tetiba terpikir camane nak 'gebu'kan jari..ada?*mengarot*

rupanya susah jugak eh nak pilih cincin ni

20 April 2011
plan saya dan sang chenta hanya mahukan yang simple dan tak perlu besar-besaran dengan khemah bagai..tapi abah dengan mama tak nak...aiyo.....

21 April 2011
lagi 1 bulan!OMG..!!!...tukar tema..kn g TAR nak beli baju baru...ikutkan nak warna hijau turquiose..[tempah je baju lace yang mama beli kat bandung last year, beli tapi tak sempat nak tempah lagi]..tapi mama nak warna silver+kelabu+putih! tapi cantekk jugak!..apa2 aja..asalkan simple dan tak mau crowded...*tapi mahu pelamin mini*..

pergi jalan TAR dengan mama untuk beli baju tunang..beli baju hantaran sekali untuk hari pernikahan ku nanti  iaitu sepasang kain lace warna putih lagi suci lagi murni dengan baju pihak laki sekali...sang chenta sangat busy dengan kerja2 yang akan dia tinggalkan..makin dia nak berenti..makin banyak pulak keje dia..haisshhh...dia bagi duit aje...*naseb baik..hahahaha*

lagi sekali saya hanya mahukan baju simple sahaja...tapi dek kerana menjaga hati mama..saya turutkan aje..



22 April - 5 Mei 2011
membeli-belah untuk hantaran kami...segalanya sudah selesai..cincin juga sudah diambil..terima kasih sang chenta!saya sudah mula membuat bunga dulang...saya mahukan simple tapi nampak exclusive...bunga dulang handmade..gigih belajar design baru bunga dip dari internet..
*bunga dip warna kelabu+putih+bling2*..pasal bunga dip ni nanti saya buat entry lain ok...

tapi sempat menemani sang chenta membeli keperluannya di kursus nanti!

28 April 2011
my parents decide nak buat majlis aqiqah untuk pretty girl nur aakifah!..ok..no probs..bagus jugak..jimat kan?after jumaat prayer majlis pertunangan ai...malam pulak majlis aqiqah si kenit tu..tema kena ikut tema ai ok..hihihi...

29 April 2011
tengah fikir nak beli apa untuk doorgift..kalau doorgift tu sekali harung je untuk dua majlis lagi bagus kan?jimat lagi sekali! lagi sekali mahukan doorgift yang nampak simple tapi menarik!

30 April 2011
segala hantaran pihak lelaki ditempah khas dari butik RM100 untuk 1 dulang..aiyo..pls la dear..kalau ayg tau b bayar untuk hias dulang semahal tu...ayg bole recommendkan kat tempat lain..lagi murah..kedai2 hantaran kat area shah alam ni ..beli je bahan..untuk hiasan dulang semuanya FOC!..

[tetiba rasa tercabar sebab surely hantaran dari beliau sangat cantik! aku nye macam biasa, gigihkan diri untuk jadi kreatif..lihat jela post selepas ini]

1 May 2011
oh....aku kena tinggal...demi cita-citamu sayang! *kena redha*...sebelum bertolak ke terengganub pesan jaga diri bebaik....dan akan berjumpa pada 20hb nanti...waduh2..sangatlah sensitif hati ini..tapi tak apelah...

hari-hari seterusnya...preparation untuk majlis pertunangan kami!
mengharapkan semoga ianya lancar!

setiap hari rindukan beliau..untuk pengetahuan, kursus dia bukan mcm kursus biasa..ianya menuntut supaya semua peserta kursus tidak membawa handphone!bole?cuba lah bayang!..begitu tabahnya saya kan?semoga saya terus tabah untuk menghadapinya...tengok post yang ini... oh cinta tanpa teknologi..[CTT]..
*tapi boleh je letak nyorok2 handphone tu...tunggulah dua bulan ke..hihihi*

12 May 2011 
ke jalan TAR lagi..beli sampin songket dan beberapa barang untuk hantaran sang chenta!...

20 May 2011
majlis pertunangan berjalan dengan lancar!terima kasih semua!

rasanya itu sahaja perjalanan menuju ke hari pertunangan..sangat cepat!

semoga ikatan pertunangan ini kekal bahagia sampai ke alam pernikahan dan ke akhir hayat kami..InsyaAllah...amin...kami juga sentiasa berharap yang baik2 saja..


 Ya Allah,Pencipta sekalian alam..alhamdulillah..syukur kepadaMu Ya Allah dgn rahmat dan kasih sayangMu selama ini


buat mama dan abah tersayang serta keluargayang bertungkus lumus untuk hari ini..terima kasih tak terhingga along ucapkan..really appreciate uols..love u!

buat seluruh keluarga sang chenta..terima kasih sudi datang sambil memetik bunga di sini..mohon ampun dan maaf dari kami sekeluarga jika ada yang terkurang semasa majlis berjalan..insyaAllah baik2 saja
lastly but not least..buat kekasih hati yang kini jauh dimata tapi dekat dihati, kekasih hati ku, sang chenta ku..encik tunang ku...Fadhlul Wafi bin Keya Nordin, tiada apa yang dapat ku katakan di sini hanya doa, semoga kebahagiaan milik kita bersama..semoga ikatan pertunangan ini kekal ke jinjang pelamin dan sehingga akhir hayat kita...InsyaAllah..amin....
*pehal lak aku tibe2 jiwang ni..ish3..tak bole blah la!*
buat kawan- kawan seperjuangan ku..terima kasih tak terhingga saya ucapkan...terima kasih kerana sudi hadir bagi memeriahkan majlis yang simple ini...terima kasih semua!
doakan kami ya!
terima kasih kawan2 yang buatkan sireh junjung..cantik..nanti i kawin..nak korang jugak lah buat..bole?hehehehe..
terima kasih kak ija sebab buatkan cheese oreo cake..nana dah buat hantaran untuk wafi...hihihi...
terima kasih encik reza untuk semua gambar..esoklah i amik gambar2 tu...

p/s: disaat saya mengedit entry ni saya sangat rindukan encik tunang saya..esok dia sambung kuarantin di terengganu..miss u dear darling! jangan nakal2 kat sana ok!haipp!

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates