Sunday, February 5, 2012

vendor pengantin : adakah mesti melayu?

soklannn....
amboi2!.....racist ke tajuk soklan aku ni?

pada aku...kalau vendor pengantin tu bukan melayu tapi service dia bagus apa salahnya...contoh macam kad kahwin aku memang amik kat owner berbangsa india..ok fine..tu pun dah kena tegur dengan encik tunang macam takde orang melayu dahke buat wedding card ni?

bagi i..ada je melayu yang buat..tapi..tapi..diorang caj mahal..sebab i dah survey harga kat klang ngan shah alam..memang jauh beza untuk sekeping kad yang sama...lebih kurang 60- 70 sen! saya dapat 40sen! bukan kedekut nak keluarkan duit lebih sket kat kad kahwin tapi i kena berjimat dan gunakan duit yang ada sebaiknya....eceh!

one more thing baju nikah saya, saya hantar ke tailor cina!..auntie may mey.....mama pun mula2 bising sebab ini first time hantar kat dia....tapi redha je dan yakin hasil kerjanya sangat kemas!..one more thing mama bising jugalah..dah tak de tailor melayu dah ke?ok fine..i ada hantar dress kat tailor melayu yang sama macam dress i hantar kat cina..harganya jauh berbeza...kat auntie tu saya dapat RM120...kat tailor melayu tu RM150!jahitan auntie juga kemas...dan auntie may mey juga bagi idea bagi dress tu tak plain sangat..so dia bubuhlah sulaman dari kain lace..memang puas hati ok!...without any charge!nanti i tunjuk teaser baju tu..hik! baju tu design by me...gediks!...(padahal lukis je ..design amik kat majalah pengantin..berlambak!hahha)

p/s : saya tak kata vendor melayu tak bagus..tapi kena bijak memilih ok!..kalau yang bagus..memang terbaik hasil keje diorang kan!?
2 hari ni berjalan sakan....berjimba2 sopping...tengok wayang...fun..heaven..keje master ko cmane nana?

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates