Friday, March 30, 2012

after a month

selepas genap sebulan perkahwinan, baru ada kesempatan nak tulis di sini...

*saya rindu saat-saat wedding preparation..ke sana sini siapkan itu ini untuk kawin..seronok tau*


kehidupan selepas kahwin memang totally changed even still dok dengan parents...mama memang nak anak2 dia dok rumah dia selagi rumah baru tak siap lagi...saving kata nya...lagipun plan asal kononnya nak dok kuarters tak jadi sebab fullhouse!...nak sewa rumah macam membazir je rasa..hik3...dan alhamdulillah syukur, encik suami sudah pun membeli rumah berdekatan dengan rumah parents!..yahuuuuu!!!

memula masa kena share bilik dengan lelaki a.k.a suami sendiri, memang rasa weird gila...nak tukar baju pun malu2...*itu mula2 ye!..opssss*...bila tengok almari ada baju suami...*ishhh....tak suka share almari laaaa*..itu mula2 ye!..bila tengok barang2 suami bersepah..*lelaki ni memang suka sepah kottt*...emo tiba2 datang!!...owh..itu mula2...skang ni pagi2 memang encik suami yang kemaskan bilik termasuk katil..saya sibuk buat milo panas untuknya..

lepas kahwin ni..selalunya memang kena bangun pagi2 without set alarm..*kena mandi pagi2..owh itu bukan saya!haha*..dulu boleh jugakla bangun lewat...even alarm bunyi macam nak pecah telinga oranglain tapi saya boleh sambung tdo!...

untuk pengetahuan, saya masih pelajar..lepas hantar fullthesis dan menunggu tarikh viva, rasa lega sikit..boleh luangkan masa di rumah..jadi surihani..eh surirumah part time....kalau ke kampus pun, saya akan pastikan saya sampai rumah dulu.kalau rajin adalah menu minum petang..kalau tak rajin memang nan adoooo....hihihi..*tapi dok dengan parents ni, memang mama wajib buat minum petang*. .


untuk dinner..memang saya yang sediakan..sebab encik suami memang jenis makan malam....aaarggghhhh..tak boleh tengok dia makan..mesti nak join sekali..*rosak diet sebelum kahwin hari tu*...makan pulak bertambah2...ok part tambah nasi saya tak join...seronok tengok dia makan sampai licin lauk...*sedap kata nya..ececehhhh..* - petua : kena jaga perut suami dengan makanan dari air tangan isteri selain menjaga kemaluannya..ehh??apa ni nana!!??sshhhh...untuk yang dah kawin je..tettt....18sx pelisss..


boleh saya stop dulu??saya sambung lainkali ok...

1 comments:

RIZZNA said...

Sronok tk tawen? 10thn dulu, CiM pun rasa kejutan budaya gak. Dahla kena tinggal sebumbung ngan org yg kita tk kenai, sumer kena tertib...miahahaha, bila teringat smula mcm lawak je, sbb skang dh mcm semberono je coz en.hubby pun tk kesah. Janji kitorg luving each other

Template by:

Free Blog Templates