Friday, October 7, 2011

respon blogger!


terima kasih kepada respon..walaupun komen saya tak beratus2 mahupun beribu-ribu sebab blog ini hanya picisan aje....tapi sangat saya hargai..
*tetibaayatskemamemangtakbolehblah!*

berbalik kepada respon tadi..betul!..saya setuju..kalau kita simpan duit tu..memang kita akan rasakn ianya sangat berharga..sayang nak gunakan duit simpanan tu untuk habiskan dalam 1 hari!...hanya untuk majlis kahwin yang gah!..tapi lepas kahwin kau menganga!..pls bincang bebaik dengan pasangan dan ahli keluarga..

OMG!!..

tapi tak tahu pulak kepada yang peminjam bank hanya untuk dihabiskan dalam masa sehari..aduhaiii..tolonglah pikir rasional ye..bukan saya kata tak boleh langsung tapi berpada-pada lah..berpijaklah pada bumi yang nyata...sebab kesannya kita tak nampak sekarang...lepas kahwin baru nampak..tak percaya cubalah tanya pasangan yang sudah berkahwin dan buat loan semata2 untuk majlis yang grand!...
*ok..saya dah tanya..*

p/s : untuk pengetahuan...saya memang tak pernah terlintas nak buat loan..mahupun encik tunang sebab kami memang merancang lebih kepada kehidupan selepas kahwin..saya tak tahu beliau posting di mana.......so..kn prepare duit untuk rumah sewa dulu before ada rezeki dapat beli rumah....
*kalau tanah dah de tapi nak buat rumah pun kena ada duit kan?*
untuk barang2 dalam rumah lagi....tu pun yang penting2 aje!..yang penting ada mesin basuh..hahahahaha......

*biasalah..hidup lepas kahwin kita tak boleh expect nak sume complete..nak macam kehidupan single yang duduk dengan keluarga..sume complete..sume ada...so..sedikit kesabaran perlu ada!*

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates