Monday, July 25, 2011

life after engagement!

hi B2B there..

nak story pasal kehidupan selepas bertunang..tak ke poyo bunyinye?semua yang bertunang pasti mempunyai pengalaman yang berbeza kan?

seriusly lepas je bertunang..encik tunang kena training di terengganu..saya di shah alam...beliau kursus selama 6 bulan++...bayangkanlah..mula2 dulu adalah dalam sebulan langsung tak boleh contact!

tapi Allah sudah merancang semuanya supaya keadaan terkawal dan berjalan dengan lancar..

Alhamdulillah...dengan secara tiba-tiba saya sangat busy sehinggakan saya lupa yang saya punya encik tunang...experiment master saya sudah bermula...so ianya menuntut saya fokus pada keje saya itu..kalau di kampus..seharian saya di lab untuk kerja terbengkalai selama ini.

kereta rosak selepas bertunang juga salah satu dugaan kan?sehinggakan perlu mengganti gear-box kereta..tak semena-mena duit abah RM3k melayang-melayang ke tangan mekanik..memang terbaik la!...terima kasih Allah...terima kasih Abah!

3 hari selepas bertunang..mama accident di dalam rumah yang menuntut mama ke hospital melakukan operation di dua jari kirinya. putus 2 urat kerana terkena kaca..ada-ada saja kan?siapa lagi perlu menemani mama ke hospital untuk check-up dan therapy kalau bukan saya?uisshhh....sangat tak ingat langsung kepada encik tunang...kesian kan?mama mendapat cuti dari doktor selama 6 minggu dimana beliau tidak boleh memandu selama itu...terima kasih Allah..jika tiada ini semua..tentunya fikiran saya hanya kepada encik tunang!...

selalunya pergaduhan dan pertelingkahan kecil semestinya akan berlaku sepanjang tempoh bertunang kan?tapi saya tak..setakat ini alhamdulillah...kami PJJ...dengan keadaan masing-masing sibuk, tak sempat nak gaduh...bagi B2B yang bergaduh tu..sila bertabah ye..pikir rasional dan professional ok..jangan bertindak mengikut emosi ok?sesungguhnya itu keje setan yang durjam yang nak melihat pasangan bergaduh dan berpisah! 

lagi 6 bulan?

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates